הלייזר בשירות רופאי השיניים

הלייזר בשירות רופאי השיניים

מרפאה שיניים-MedArt

מאת: דר' גלית כהן- מומחית ברפואת הפה מוסמכת (ALD) לטיפול שיניים בלייזר.

כמו בשאר תחומי הרפואה, אנו עדים לאחרונה לשימוש הולך וגובר בלייזר גם ברפואת שיניים. הלייזר הוא קרן אור ייחודית, מרוכזת וממוקדת, המאפשרת ביצוע מגוון טיפולי שיניים בעזרת מכשירי לייזר באורכי גל שונים ועצמות אנרגיה שונות.

בדרך זו אפשר להתאים לכל טיפול את סוג ואת עוצמת הקרן. חשוב להבהיר שהלייזר הוא כלי נוסף וחשוב העומד לרשות רופא השיניים ולו התוויות טיפול ייחודיות.

ישנן פעולות שהלייזר מבצע טוב יותר מהמכשיר הקונבנציונאלי ובמקרים אלו רצוי להשתמש בלייזר. ישנן פעולות שהלייזר מבצע באותה מידת יעילות כמו מכשיר אחר, וישנן פעולות שהלייזר אינו מתאים להן כלל, במקרים אלו נמשיך להשתמש במכשור הקיים והמוכר לכולם.

אלו טיפולי שיניים אפשר לעשות בלייזר?

באמצעות קרן הלייזר, אפשר כיום לעבוד בדייקנות ובסטריליזציה מרבית על רקמות רכות (חניכיים, שפתיים) ורקמות קשות (שן, עצם) כאחד. קרן הלייזר מאפשרת סילוק דייקני של חומר שן עששתי או של עצם מזוהמת בלי לגעת ברקמה סמוכה בריאה.

בעזרת קרן לייזר בעוצמה שונה, אפשר לחתוך ולנקות רקמות רכות ללא דימום, עם צורך מופחת בתפרים. לאחר הטיפול יש פחות נפיחות וכאבים פוסט אופרטיביים (כאב שלאחר הטיפול). כל מקום שהלייזר עובר דרכו נשאר סטרילי ונקי מחיידקים.

הלייזר פועל ללא מגע, ללא רעש של קידוח, ללא רטט של מקדח, ללא דימום וללא נפיחות. הטיפול מתבצע כמעט ללא צורך בהרדמה מקומית.

בעזרת מכשירי הלייזר הדנטליים, אפשר לבצע כיום מגוון רב של טיפולים ביניהם: סתימות, פתיחה לטיפולי שורש ועיקור (חיטוי) תעלות השורש, ניתוחי חניכיים, ביטול רגישות לקור בשורשי שיניים חשופים, טיפול באפטות, כיבים, הלבנת שיניים מהירה (תוך שעה) ויעילה ביותר, פילינג חניכיים (לסילוק כתמים בחניכיים) ועוד...

האם הטיפול בקרן לייזר מכאיב?

קרן הלייזר מפעילה פולסים (פעימות) מהירים של אנרגיה הניתנת לכיוון לפי הטיפול הרצוי. בעת ביצוע סתימות, למשל, משתמשים ברמות אנרגיה שונות באזורי השן השונים. בזכות יכולת השליטה הכול כך מדויקת על עוצמת האנרגיה, אפשר להשתמש במינימום האנרגיה הדרושה וכתוצאה מכך מתקבלת סתימה קטנה ומדויקת יותר וכמעט אין צורך בהרדמה מקומית.

כיצד נרתם הטיפול בלייזר לעזרת רפואת השיניים?

אין ספק שהלייזר הוא כלי חשוב בעל פוטנציאל אדיר, גם למטופל וגם לרופא. הטיפול בלייזר מדויק ביותר ומאפשר לטפל באותו זמן בכמה מוקדים בפה, בשל הפחתת הצורך בהרדמה מקומית. הלייזר מסייע במיוחד בטיפול באוכלוסיות מיוחדות כגון: חולים הנוטלים תרופות שונות באופן קבוע כגון: נוגדי קרישה או תרופות לבביות מסוימות. חולים המועמדים להשתלות איברים ולניתוחים דחופים וזקוקים לסילוק מהיר של כל מוקדי הזיהום. חולים בהם רצוי להימנע ככל האפשר ממתן הרדמה מקומית.

הטיפול בלייזר מתאים במיוחד לילדים או למבוגרים עם חרדה מטיפולי שיניים, הקשורה רבות לרעש המקדח, הזריקה או הסכין.

האם השימוש בלייזר בטוח?

השימוש בלייזר בטוח ואין בו סיכון נוסף למטופל. קרן הלייזר ממוקדת יותר מהמקדח ורמת האנרגיה שלה ניתנת לשינוי לפי סוג הרקמה (שיניים, חניכיים) וסוג הטיפול.

הנזק שיכול להיגרם משימוש שגוי, קטן מהנזק שיכול להיגרם משימוש שגוי במקדח הסטנדרטי. חשוב שהרופא המטפל באמצעות הלייזר (או בכול מכשיר אחר) יכיר, ידע ויתמחה בשימושיו.

מי יכול להפיק תועלת מטיפולי שיניים בלייזר?

הטיפול בלייזר מתאים לכל אדם החל בתינוקות ועד לקשישים. גם נשים בהריון יכולות לטפל בשיניהן באמצעות הלייזר. הלייזר מתאים גם לטיפול באנשים הסובלים מבעיות בקרישת דם, חולי לב, חולי סוכרת וחולים לפני ניתוחי השתלה. אנשים עם פוביות (פחדים) מטיפולי שיניים שהזניחו את הטיפול והגיעו למצב של בעיות בכמה מוקדים בפה, יכולים לטפל בלייזר בו בזמן בכמה מוקדים. ילדים קטנים נהנים במיוחד מטיפול שיניים בלייזר, כיוון שאינם שומעים את רעש המקדח, אינם חשים את רטט המקדח ואינם מקבלים זריקה להרדמה מקומית. כל אלו מאפשרים שיתוף פעולה טוב יותר מצד הילד וטיפול נינוח ומהיר.

כיצד אפשר להשתמש בלייזר לשיפור האסתטיקה בפה?

אפשר להלבין את השיניים בפגישה אחת בת כשעה ולקבל תוצאה בהירה וממושכת יותר מזו שאפשר להגיע אליה בחומרים הביתיים השונים הקיימים היום. אפשר לצפות שיניים ולהחליף שחזורים ישנים כהים לשחזורים בצבע השן. לטיפולי הלייזר יש ביקוש הולך וגובר בימים אלו, כאשר הדרישה לרפואת שיניים אסטטית מגיעה מכולם ולא רק משדרני טלוויזיה, שחקני קולנוע, פוליטיקאים, זוגות לפני חתונתם וכדומה.

לקבלת מידע, לבירורים ולקביעת תור התקשרו: 1599-50-1599.

לקביעת תור למרפאת שיניים MedArt- מרכז רפואי רמת אביב

לקבלת מידע וקביעת תור:

* נא לאשר שאינך רובוט