מונחים מתחום רפואת השיניים.

מונחים מתחום רפואת השיניים.

מרפאת שיניים-MedArt

מאת: ד"ר גלית כהן- מומחית ברפואת הפה מוסמכת (ALD) לטיפול שיניים בלייזר

  • עששת: ריקבון חומר השן, הנראה חום-שחור, נגרם על ידי חיידקים ויש לסלקו במהירות. הטיפול ניתן לפי כמות חומר השן הבריאה שנותרה אחרי סילוק העששת. החל בסתימה, דרך טיפול שורש ועד לעקירה.
  • שתלים דנטליים: השתלים הדנטליים הם ברגים שמוכנסים לעצם הלסת בתהליך כירורגי. מטרת השתלים היא להחליף את שורש השן (שהיה בעבר) ולשמש תמיכה לכתרים קבועים או לתותבות נשלפות.
  • פוביה דנטלית: חרדה דנטלית היא פחד הגורם למתח בדרגה גבוהה. המתח מונע את האפשרות לקבל טיול סדיר. תופעת הפחד והחרדה מפני טיפולי שיניים, מפריעה למתרפא ולרופא גם יחד. לרשות רופאי השיניים עומדים כמה שיטות להתמודדות עם הבעיה: טכניקות התנהגותיות, דסנסיטזציה, חשיפה הדרגתית למקור החרדה, טיפול בעזרת גז צחוק, טשטוש ברמות שונות, שימוש בלייזר דנטלי, המונע בפעמים רבות את הצורך במתן זריקות אלחוש, מונע כאבים ודימום ומקצר את תהליך הטיפול באופן משמעותי. הרדמה כללית, שבה אפשר לסיים את כל טיפולי השיניים החודרניים בפגישה אחת.
  • ניטרוס: הניטרוס הוא גז צחוק (N2O) המורכב משני גזים - חמצן וניטרוס אוקסיד. שאיפת הגז וספיגתו לתוך הגוף מרגיעים את המטופל. הילד או המבוגר מרגיש תחושת ריחוף ורוגע. ילד שבדרך כלל היה טרוד ומפוחד מהמראות, מהצלילים מהקולות ומהתחושות המלווים טיפול שיניים, עשוי להגיב בצורה חיובית לשימוש ב"גז צחוק". הגז הוא חומר בטוח, אינו ממכר, נספג בקלות בגוף ובסוף הטיפול מתנדף במהירות. הילד נשאר ערני במהלך הטיפול ושומר על הרפלקסים הטבעיים בזמן השימוש בגז.
  • סדציה: מצב שבו מורידים את רמת הערנות של המטופל באמצעים תרופתיים שונים, כמו גז צחוק תרופות לבליעה או תרופות לשימוש דרך הוריד. שימוש בסדציה ברפואה וברפואת שיניים מצריך הכשרה מיוחדת של הרופאים המטפלים. בסדציה עמוקה יותר, מחויבת נוכחות רופא מרדים בנוסף לרופא המטפל.
  • הרדמה כללית: מצב בו המטופל שרוי בחוסר הכרה מלא. טיפול זה מצריך נוכחות רופא מרדים וציוד מיוחד. בהרדמה כללית מסיימים את כל טיפולי השיניים בפעם אחת כדי להימנע מצורך בהרדמות רבות.

לקבלת מידע, לבירורים ולקביעת תור התקשרו: 1599-50-1599

לקביעת תור למרפאת שיניים MedArt- מרכז רפואי רמת אביב

לקבלת מידע וקביעת תור:

* נא לאשר שאינך רובוט