מהי אורולוגיה ולמה מומלץ לפנות לרפואה פרטית בתחום?

מהי אורולוגיה ולמה מומלץ לפנות לרפואה פרטית בתחום?

הכל על אורולוגיה, האבחנות בתחום ולמי כדאי לפנות

אבנים בכליות, המטוריה, סרטן הערמונית? כל אלה הן בעיות רגישות כחלק מתחום האורולוגיה. אודות הרפואה המודרנית, שכוללת בתוכה: מכשור מתקדם, נגישות תורים ורופאים בעלי וותק, ניתן לטפל בהן ביעילות מירבית.

מהי אורולוגיה?

אורולוגיה הינה ענף ברפואה אשר עוסק בתחום מערכת השתן, אצל נשים וגברים כאחד, דלקות בדרכי השתן, שלפוחית רגיזה, ניתוחים לתיקון מומים מולדים במערכת השתן או הסרתם, גידולים שפירים או ממאירים בערמונית, הפרעות בתפקוד המיני, סרטן במערכת הרבייה הגברית וכדומה. האורולוגיה מאופיינת בטיפולים זעיר-פולשניים ושימוש בטכנולוגיה מתקדמת ביותר (הדמיה בזמן אמת, טכנולוגיות לייזר ועוד). האיברים הנכללים בענף האורולוגיה כוללים את שלפוחית השתן, אברי הרבייה הזכריים, כליות ובלוטות יותר הכליה.

אבחנות רפואיות בתחום האורולוגיה:

  • אבנים בכליות- מחלה בה מלחים שונים שמופרשים בשתן מתגבשים בכליות ויוצרים אבנים. האבנים החוסמות את דרכי השתן מייצרות דלקות וכאבים עזים לחולה
  • המטוריה- הופעה של דם בשתן. הדימום יכול להראות בעין, או להיות בלתי נראה (ניתן לראיה רק באמצעות אמצעים וציוד רפואי מתאים). אם הדימום הוא מיקרוסקופי, השתן נראה תקין ורק במיקרוסקופ ניתן לראות כדוריות דם אדומות
  • אי ספיקת כליות- מחלת כליה כרונית, מצב בו קיימת פגיעה ברקמת הכליה ו/או בתפקוד הכליה. הזנחה והחמרה של המחלה יכול להביא לכדי מחלת כליה סופנית ולכריתתה
  • ערמונית מוגדלת- מצב בו בלוטת הערמונית צומחת אל תוך חלל השופכה-הצינור שמוביל את השתן משלפוחית השתן (גברים בלבד כמובן), סוגיה רפואית שאינה עוברת ללא טיפול
  • סרטן הערמונית- מצב של גידולים סרטניים בערמונית.

כאמור, זוהי רשימה חלקית, אך עיקרית וקיימות אבחנות נוספות. המענה הרפואי למחלות אורולוגיות רחב ביותר, היות שמדובר בתחום התמחות גדול ומקיף החל משימוש בתרופות שונות כגון אנטיביוטיקה לטיפול דלקתי, ועד התערבויות כירורגיות, כגון כריתת שלפוחית השתן או בלוטת הערמונית. תחום האורולוגיה מקיף בעיות רפואיות רבות, רובן המכריע הינן בעיות של איברים פנימיים ורגישים, אך הרפואה המודרנית מצליחה לייצר טכנולוגיות מתקדמות וכלים כירורגיים מיקרו זעירים לטיפול כגון: סיבים אופטיים ושימוש בלייזר.

תהליך החיפוש אחר רופא מומחה פרטי מומלץ נכון במיוחד בתחום האורולוגיה, שכן, זה תחום רגיש במיוחד ונוגע לבעיות מאוד עדינות ואישיות. מעבר לבעיות הקשורות אל מערכת השתן (שלפוחית רגיזה למשל), שהן הנפוצות ביותר בתחום האורולוגיה, ישנן גם בעיות בתפקוד המיני, שהן רגישות במיוחד. כשצצה בעיה רפואית באחד האיברים החיוניים והרגישים, אצל נשים או גברים, מתחוללת בהלה ודחף לטפל באופו מיידי בבעיה.

מרבית האזרחים הישראלים מקבלים את שירותי סל הבריאות שלהם בקופות החולים השונות. השירותים בדרך כלל מקיפים וכוללים את המחלות הנפוצות. אך כאשר הבעיות הן קשות או כרוניות, מטופלים רבים מעדיפים לפנות דווקא לרפואה הפרטית. התחושה הכללית בציבור היא שלרפואה הפרטית יש מוניטין של רפואה איכותית וטובה יותר, אם בזמינות התורים ונגישות הרופאים, אם במכשור המתקדם ואם ברמה המקצועית ובוותק של הצוות הרפואי. אף על פי כן, אותם רופאים שאנו פוגשים ברפואה הפרטית ממלאים תפקידים גם ברפואה הציבורית, במרפאות ובחדרי הניתוח. לאור הסיבות שהוזכרו, אנו מזהים בקרב הציבור מגמת פניות לקבלת ייעוץ או חוות דעת רפואית דווקא באמצעות אורולוג מומחה פרטי.

לאן לפנות?

מחפשים רופאים מומחים בתחום האורולוגיה? מרכז רפואי רמת אביב הינו מרכז רפואי מוסמך, המנוהל בקפידה ומספק שירותים רפואיים, וכולל בו מרכז לבריאות הגבר, בו ניתן למצוא בין היתר: טיפול בהפרעות פריון, בעיות של מערכת השתן וסרטן הערמונית. מרכז רפואי רמת אביב הוא הכתובת המתאימה לפנות אליה, שם תוכלו לקבל מענה מקצועי ביותר המהווה תחליף להתייעצות עם מומחה מהמסגרות הציבוריות.

רשימת רופאים מומחים
תואר שם הרופא מומחיות פרטים נוספים
דר' אבי רינגל אורולוגיה לחצו כאן >
פרופ' מריו סופר אורולוגיה לחצו כאן >

לקבלת מידע וקביעת תור:

* נא לאשר שאינך רובוט