חלום של טיפול שיניים

חלום של טיפול שיניים

טיפול שיניים בהרדמה כללית

מאת: ד"ר איתן וינשטיין, מורשה לטיפולי שיניים בהרדמה כללית.

פתרון כל בעיות השיניים בטיפול אחד וללא כאבים. נשמע כמו חלום? ממש לא.

אנו עומדים בפתחו של מילניום חדש ועם כל ההישגים המרשימים בתחום המדע והרפואה, עדיין רבים מאתנו מדחיקים פחד אדיר מפני רופא השיניים.

אין צורך להדחיק או לדחות טיפולים - כיום יש פתרון ייחודי, מהיר ויעיל להפליא - מרפאה המתמחה בטיפולי שיניים בהרדמה.

אם הפחד מרופא השיניים חזק מכם, או שאולי דחיתם את הביקורים במרפאה מסיבות אחרות, זהו הפתרון האידאלי עבורכם. טיפול חד פעמי בכול השיניים הזקוקות לטיפול, בטשטוש או בהרדמה. הטשטוש או ההרדמה הופכים את הטיפול לנטול כאב, מתח וחרדה.

"התעוררתי עם חיוך חדש"

אורנה ש. (השם המלא שמור במערכת) בת 40, נשואה ואם לשלושה ילדים, פקידה במשרד ממשלתי, פחדה עד מוות מרופא שיניים. "כבר לא נשארו לי כמעט שיניים בפה" היא מספרת "ומה שנשאר היה עלוב למראה. הפסקתי לחייך בכלל והכאבים היו בלתי נסבלים. לא יכולתי לאכול אלא רק אוכל מרוסק של תינוקות, ולמרות כול הסבל, לא הצלחתי להתגבר על פחדי ולגשת לרופא שיניים. יום אחד סיפרה לי חברה על מרפאה בה נעשים כל טיפולי השיניים בפעם אחת בהרדמה כללית. הרגשתי כי זו הזדמנות חיי.

בלי לחשוב פעמיים צלצלתי לקבוע תור וכעבור שבועיים הגעתי לטיפול. כשהתעוררתי כעבור כמה שעות לא האמנתי למראה עיני, שתי שורות שיניים לבנות, בריאות ושלימות. בזה הרגע נפרדתי מהמראה הקודם שלי, וזה אומר: 3 סתימות, 12 טיפולי שורש, 14 מבנים, שמונה עקירות, שני גשרים זמניים (את הגשרים הקבועים קבלתי לאחר שבועיים), ניקוי אבנית וניתוח חניכיים. וכל זה בזמן שישנתי.

חייכתי בפה מלא בפעם הראשונה זה שנים.

דרך אגב, למרבה הפליאה, הטיפול לא היה כזה יקר בהשוואה לטיפול שיניים רגיל. הבדיקה והייעוץ הראשוני היו בחינם וללא כל התחייבות, אכן חלום".

טיפול שיניים בהרדמה

6% עד 14% מהאוכלוסייה בעולם המערבי נמנעת מלגשת לרופא השיניים לקבלת טיפול, רק בגלל הפחד. אנו סובלים מכאבים, מאבדים שיניים ומצב בריאות השיניים בפינו מתדרדר ככל שהזמן עובר.

עם כל זאת הפחד מדיר את רגלינו ממרפאת השיניים. ולא הפחד בלבד, מסתבר שסיבות רבות נוספות גורמות לכך שאנשים נמנעים מביקורים במרפאת שיניים ולא מטפלים בשיניהם באופן שוטף ורצוף: לחצים ומתחים שונים, רגישות מוגברת למגע בפה, הרגשת בחילה בכול פעם שמכשיר בדיקה נכנס לפה, אלרגיות שונות, חוסר זמן, מגבלות פיזיות, סדרי עדיפויות וסיבות רבות אחרות.

התוצאה אחת היא - הימנעות לאורך זמן מטיפול שיניים מדרדרת את בריאות השיניים שלנו. וככל שהזמן חולף המצב מחריף וטיפולי השיניים נעשים מסובכים ויקרים יותר.

איך עוצרים את כדור השלג?

לכל אלו מאתנו שדחו את טיפולי השיניים מפחד או מכול סיבה אחרת, הפתרון הוא לבצע את כל הטיפולים הדרושים בפעם אחת בטשטוש או בהרדמה, במרפאה המתמחה בסוג זה של טיפול. מרפאה משוכללת ומצוידת מאפשרת למטופל לבחור מבין מגוון רחב של אמצעי הרגעה ברמות שונות, החל בטשטוש קל ועד להרדמה כללית. המרפאה כוללת גם חדר ניתוח משוכלל, חדר התאוששות וחדר מנוחה עד לשחרור.

כל הטיפולים נעשים בתנאים של חדר ניתוח ברישיון משרד הבריאות. הצוות הרפואי מורכב משני צוותים במקביל: רופא מרדים ואחיות חדר ניתוח, ורופאי שיניים וסייעות שהתמחו בטיפול זה.

הטיפול מבוצע על ידי רופאים שהתמחו בטיפולי שיניים בהרדמה כללית, לפי הצורך הספציפי של כל מטופל, מדובר ברופאים מומחים מתחומים שונים של רפואת השיניים: ילדים, חניכיים כירורגיה ועוד.

מה אפשר לבצע בטיפול אחד?

הכול... החל בניקוי אבנית, סתימות, עקירות, טיפולי שורש, מבנים, כתרים וגשרים זמניים, דרך מידות לכתרים הקבועים, השתלות, ועד ניתוחי חניכיים וניתוחי לסתות אחרים. המטרה היא לבצע בפעם אחת תכנית טיפול מקיפה, אשר תביא את המטופל למצב שבו לא יזדקק לטיפולי שיניים נוספים לתקופה ארוכה.

כיצד אפשר לסיים בפעם אחת טיפולים שאורכים בד"כ שנה?

טיפול השיניים שמבוצע הוא אותו טיפול שמבוצע במרפאת שיניים רגילה. התוצאה זהה, ההבדל הוא בשיטת עבודה שבה עובדים בחפיפה שני רופאים ושתי סייעות בו בזמן, תוך שימוש בחומרים חדישים עם זמני התקשות מהירים. כמו כן, הטיפול מנוהל בסדר ייחודי המקצר את משך הטיפול.

למי מתאים טיפול שיניים בשיטה זו?

טיפול שיניים בטשטוש או בהרדמה מתאים לכל אדם הנמנע מטיפולי שיניים מכל סיבה שהיא ואינו מצליח לסיים טיפול מסודר באופן רגיל.

לקבלת מידע, לבירורים ולקביעת תור התקשרו: 03-6401303.

רשימת רופאים מומחים
תואר שם הרופא מומחיות פרטים נוספים
דר' איתן וינשטיין רפואת שיניים לחצו כאן >

לקבלת מידע וקביעת תור:

* נא לאשר שאינך רובוט